Thursday, 27 June 2013

Hai, Nama Saya Sizuka.. Inilah Kisah Saya...


ASSALAMUALAIKUM








Hai , nama saya Sizuka.. sayalah pengganti Sizuka yg dulu ... tapi saya ni agak nakal.. mama dan papa saya pun dah tak tahu nak marah saya macam mana lagi.. saya memang terlalu nakal.. hihi.. tapi saya tahu mama dan papa saya sayangkan saya. oh ye, mama dan papa saya itu adalah tuan yg merawat saya. ;)

Saya dulunya adalah anak kucing jalanan.. ketika itu saya merayau mencari arah haluan.. saya sendiri tak pasti ke mana kaki saya harus melangkah..saya terpisah dgn ibu saya gara2 manusia yg tidak berperikemanusiaan.. saya juga tiada tempat berteduh , makanan saya cumalah sisa2 makanan yg saya jumpa di tempat pembuangan sampah. saya ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Suatu malam, saya ternampak seekor kucing berwarna oren sedang menikmati makanan di suatu sudut tempat pembuangan sampah, saya kira dia adalah kucing jalanan seperti saya. lalu saya mendekatinya, ketika itu dia sudah selesai menjamah rezekinya dan berlalu dari situ. saya dalam kelaparan segera menghabiskan sisa2 makanan yg tertinggal. itu pun setakat celah gigi saja.

Ketika saya leka menjilat sisa makanan itu, kelihatan seorang lelaki sedang melintas di belakang saya, lalu lelaki itu menghentikan langkahnya di situ sambil mata memandang tepat ke arah saya. saya diusap manja olehnya. lalu saya didukung dan dia membawa saya ke satu tempat yg asing buat saya. saya kira itulah tempat kediaman lelaki tersebut.

Saya dibawa masuk ke rumahnya dan dia menunjukkan saya kepada seorang wanita.. wanita itu pula menyambut dan mendukung saya. kemudian saya diletakkan saya berdekatan dgn seekor ibu kucing. saya ketakutan bila ibu kucing itu menuju ke arah saya. saya bimbang dia akan memarahi saya. tapi sebaliknya pula yg berlaku.. ibu kucing itu menjilat saya seolah-olah saya adalah anaknya.

Kemudian saya diberi makan yg enak2. saya sangat gembira dapat merasa makanan yg enak dan banyak seperti itu.. di luar sana saya tak pernah merasainya.. sejak dari itu, saya dipelihara oleh mereka.. mereka memanggil saya Sizuka.. ya.. sayalah Sizuka pengganti Sizuka anak ibu kucing yg mati dulu. saya kini dah jadi anak angkat ibu kucing tersebut. bahagianya saya bukan kepalang.. =)







inilah dia ibu angkat saya.. namanya Omey. oh ye, saya juga manja dgn Momon iaitu bapa kepada Sizuka yg dulu. Momon kini bapa angkat saya. ;)




mama dan wanita itu aku.
papa dan lelaki itu incek hubby ku.


gaya cerita sekadar suka2 tapi ia berdasarkan kisah benar. kucing berwarna oren tu juga wujud. nanti aku cerita tentang kucing tu pulak.



6 manusia comel macam kucing ^_^:

cik azLyzah⊙.☉ said...

alahaiii...untung lah sizuka dapat mama & papa yang baik...jadi budak yang baik tauuuu,jangan nakal2...hikhikhik

Rosmiza Ali said...

Pandai jugak Deqla mengarang cerita.. Ada bakat tulis novel ni.. Akhirnya sizuka dah ada penggantinya.. Mesti Omey rindukan anaknya kan? Sebab tu dia tak marah dgn sizuka ni. =)

mrs mell said...

alar sedihnya.. rindu pulak kat comot.. huhuhu

Ros Mat Saad said...

comeinyer...
http://fantastiquegallery.blogspot.com

Ct Noraishah said...

bertuah Sizuka..dpt mama dan papa yang baik hati :> rindu nak belai2 si comel tu juga

Che Rosliza Che Mat said...

ingat akak kecik2 dulu...kalau kucing akak mati...akak menanggis sedih kikiki